https://www.facebook.com/gotujzruno?fref=ts

STRONA GŁÓWNA         O MNIE         INSTAGRAM         CONTACT

poniedziałek, 30 kwietnia 2018

Zupa ( bardzo ) pomidorowa

Szczerze Wam powiem, że długo zastanawiałam się czy powinnam wstawiać przepis tak banalnie prosty na zupę pomidorową bo w sumie tyle przepisów ile gospodyń domowych , ale po chwili przypomina mi się jak kiedyś koleżanka powiedziała mi , że moja pomidorowa jest za pomidorowa ;D. To tak jakby cytryna była za kwaśna prawda ? A tak całkiem serio to z ciekawości zaczęłam buszować po różnych przepisach na zupę pomidorową i , aż nie mogłam dowierzyć , że w wielu przepisach zupa pomidorowa kończy się na dodaniu 1/2 słoiczka koncentratu. NIE, NIE, NIE . Zapraszam na bardzo pomidorową pomidorową ; ) 




Składniki :
Ja lubię jak wywar ma bardzo dużo warzyw bo kocham je później wyjadać , a że jestem wegetarianką to czymś najeść się muszę ; D a więc :
* 10 marchewek 
* 4 pietruszki 
* 2-3 pory 
* 1 bardzo duży seler 
* 2 pęczki natki pietruszki 
* 1 mała cebulka 
* 5 listków laurowych 
* sól i pieprz do smaku 
* 2 litry wody 
* 2 puszki pomidorów ( ja używam tych posiekanych ) 
* 1 passata pomidorowa ( ja polecam tą z Lidla , któa ma naprawdę fajny skład i aż 720 ml ) 
* 1 puree z pomidora ( również Lidl - 200 g ) 
* 2 litry wody 

Dodatkowo :


* pietruszka do posypania 
*makaron lub ryż , ja zdecydowanie wybieram makaron <3 



Do garnka wrzucamy obrane i pokrojone na mniejsze części warzywa ( marchewka, pietruszka korzeń i nać , por, seler , przypalona cebula ) . Udało mi się kupić piękne młode marchewki więc nie musiałam ich obierać , a ich smak był obłędny <3 . Dodać kilka listków laurowych i ziela angielskiego , następnie zalać wodą i gotować na wolnym ogniu ( ja nie przepadam za przegotowanymi warzywami więc radzę Wam tego pilnować - pamiętajcie, że warzywa al dente mają niższy indeks glikemiczny ).  2 litry wody to zdecydowanie maksimum, które powinniśmy dodać  ponieważ warzywa zawierają dużą ilość wody i podczas gotowania puszczają dużo soków a chcemy zupę nie lurę ; ) Po około 45 minutach gotowania dodać wszystkie pomidory ( naprawdę polecam użyć pomidorów z puszki tych posiekanych bo podczas jedzenia kawałki pomidorów fajnie podkręcają smak zupy ) doprawić solą i pieprzem. 

Podawać z makaronem i  ogromną ilością posiekanej natki pietruszki <3 . Talerz takiej pysznej zupy zawsze robi mi lepiej mi na serduszku gdy strasznie tęsknie za domem ;) 


# Smacznego 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz