https://www.facebook.com/gotujzruno?fref=ts

STRONA GŁÓWNA         O MNIE         INSTAGRAM         CONTACT

czwartek, 26 maja 2016

Pomidorowy pasztet z ciecierzycy - bez pieczenia

Miał być pasztet pieczony.. Ale gdy przypomniałam sobie jak wyglądałą moja kuchnia po ostatnim pasztecie szybko zmieniłam zdanie . Równie tak samo szybko zrobiłam pasztet ;)

.. albo pastę pasztetową ; D 


SKŁADNIKI NA 4 SŁOICZKI PASZTETU ( 1 słoiczek to 2 obficie wysmarowane duże kanapeczki ;) ):

1 puszka ciecierzycy ( 230 g- waga po odsączeniu )
  1 duży pomidor 
2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
3 duze ząbki czosnku 
1/4 szlanki pestek dynii lub nasion słonecznika 
3 łyżeczki oliwy z oliwek 
2-3 łyżeczki posiekanej natki z pietruszki
1/2 łyżeczki papryki wędzonej
sól, pieprz do smaku
2 łyżki pasty sezamowej tahini ( opcjonalnie )
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA :

Jako , że miał to być szybki pasztet uzyłam ciecierzycy z puszki, ale jeśli bedziecie używać  suchej ciecierzycy, należy ja opłukać pod zimną wodą i moczyć przez około 10 godzin. Nastepnie jeszcze raz przelać zimną wodą i gotować do miękkości.  Ciecierzycę i nasiona dynii przyprawić wędzoną papryką a następnie podprażyć. 


Do kielicha blendera ( lub zblendować ręcznie ) wrzucić ciecierzycę, pestki dynii, pokrojony na mniejsze kawałki pomidor , koncentrat pomidorowy, ząbki czosnku ( nie przeciskałam ich przez praskę tylko pokroiłam na mniejsze kawałki i mój blender tego nie pokonał więc jedząc pasztet były dość wyczuwalne i to był sztos ! Serio  ) , oliwa z oliwek, natkę z pietruszki, sól, pieprz, blendujemy i gotowe ;) 



Smacznego ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz