https://www.facebook.com/gotujzruno?fref=ts

STRONA GŁÓWNA         O MNIE         INSTAGRAM         CONTACT

poniedziałek, 26 marca 2018

Wegetariańskie leczo - czyli moja niekończąca się miłość

Są takie dania, od których jestem totalnie uzależniona i lądują na moim stole przynajmniej raz na 1,5 tygodnia  a jednym z nich jest właśnie moje najukochańsze leczo leczunio . Uwielbiam je przede wszystkim za prostotę wykonania ( 30 minut i mamy ekstra pyszny obiad na 2 dni ), za kompozycję smaków,  za to , że jest bardzo zdrowe , za cenę i ogólnie za wszystko <3



Składniki :

* 3 papryki ( każda innego koloru ) 
* 2 cukinie 
* 0,5 kg pieczarek 
* 2 cebulki
* 1 puszka pomidorów ( ja wybieram te delikatnie pocięte ) 
*400-500 ml wody 
* 3 łyżki oliwy ( ja dodatkowo użyłam 1,5 łyżki oliwy z chilli ) 
* 1 łyżka masła ( u mnie oczywiście lekko solone )
* sól do smaku
* pieprz do smaku 
* 1 łyżka cukru 
* 5-6 łyżek papryki wędzonej ( można dać więcej- papryka wędzona jest ekstra ) 

Na oliwie zeszklić pokrojoną w piórka cebulkę a następnie dodać pokrojne w kostkę papryki. Moim zdaniem 2 najważniejszymi faktami, o których trzeba pamiętać podczas robienia leczo to papryka- zarówno ta prawdziwa paprykowa  jak i w przyprawie wędzona. To właśnie długie smażenie warzyw  a zwłaszcza cebuli i papryki powoduje , że nawet jarskie leczo może być pyszne i aksamitnie wędzone. Nie bójcie się smażyć tych warzyw, jeżeli papryka Wam się troche przypali- EKSTRA , jeszcze większy posmak wędzonki ; ).
 Gdy papryka będzie już całkiem mocno przyrumieniona dodaje pieczarki pokrojone w talarki i cukinie pokrojną na 4 części (nie obierać jej - jej chrupkość da fajny smak ) . Po 2-3 minutach smażeniach dodać z 3 łyżki papryki wędzonej ( moja rada jest taka , że jeżeli w danym momencie nie posiadacie papryki wędzonej to wstrzymajcie się z zrobieniem leczo , aż do momentu zakupu ) . Gdy warzywa będą już przesmażone dodać pomidory ( nie dodawać pomidorów przed usmażeniem warzyw bo warzywa bedą gotowane a to da zupełnie inny smak ) .
 Następnie dodaję wodę, masełko , cukier, sól i pieprz do smaku, kolejna porcja wędzonej papryki . Gotuję jeszcze jakieś 5 minut i gotowe. Ja nie lubie jeżeli warzywa są bardzo rozmemłane, dlatego nie gotuje ich zbyt długo ; ) . 
Do tego oczywiśćie chlebek z duuużą ilością masła ( z kaszą jaglaną też super smakuje ) a chleb z masłem zawsze wygra ; ) . 

#Smacznego

NIeskromnie przyznać muszę, że robie najlepsze leczo ! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz