https://www.facebook.com/gotujzruno?fref=ts

STRONA GŁÓWNA         O MNIE         INSTAGRAM         CONTACT

wtorek, 19 kwietnia 2016

Risotto grzybowe czyli gotuj z Salą

Śmiało mogę napisać, że to najlepsze risotto jakie jadłam. Pyszne, delikatne w smaku o bardzo grzybowym aromacie, z dodatkiem marchewki , szpinaku i pieczarek . Danie, które wywołalo wiele emocji, gdy  w moim ulubionym risotto zamiast marchewki i pieczarek pojawił sie groszek , smierdzący parmezan i wino , którego i tak nie czułam - ha, teraz się śmieje ale wczesniej do śmiechu mi nie było. W końcu nie bez powodu mówi się, że kobieta potrafi zrobić kłotnie z niczego. Tak, ja potrafię ; )



SKŁADNIKI :

2 cebule 
2-3 ząbki czosnku
1 szklanka ryżu risotto ( suchy )
1 litr bulionu grzybowego  
2 średniej wielkości marchewki
2 garście szpinaku 
około 10 pieczarek
 sól, pieprz czarny do smaku
natka pietrszki 
 garś starkowanego sera mozarella 
2-3 łyżki śmietany ( najlepiej kremówki )
2 łyżki masła  

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA :

Cebulę i czosnek obrać, drobno posiekać a następnie zeszklic na rozgrzanym maśle. Dodać ryż, zalać połową bulionu i gotować na wolnym ogniu aż ryż wszystko wchłonie i zacznie pęcznieć. Od czasu do czasu zamieszać. 

Marchewkę obrać i starkować na tarce o grubych oczkach a pieczarki pokroić


Wszystkie warzywa wrzucić do risotto, dolać resztę bulionu i dalej gotować. 



 Gdy ryż będzie już gotowy dodać śmietanę, tartą mozarellę i poczekać aż zgęstnieje mieszając. Doprawić solą , pieprzem, natką z pietrzuszki i cieszyć się, tak przegenialnym daniem ! ; )


Życzę smacznego ; )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz