https://www.facebook.com/gotujzruno?fref=ts

STRONA GŁÓWNA         O MNIE         INSTAGRAM         CONTACT

wtorek, 15 marca 2016

Soczewicowe muffinki

Nie mam zielonego pojęcia dlaczego wczesniej nie wstawiłam przepisu na te babeczki. Są przepyszne ! Zdrowe, szybkie w przygotowaniu, sycące i pamiętam , że idealne by zabrać ze soba na studia w pudełeczko ; ) Więc ja Runo - bardzo polecam ; ) 



SKŁADNIKI NA 9 MUFFINEK :

3/4 szklanki czerwonej soczewicy 
1 szklanka wody 
1 duży banan  
4 łyżki syropu z daktylii ( można użyć również z agawy lub miodu ) 
1/2 szklanki płatków owsianych
2 jajka
i inwencja twórcza ! Można wrzucić orzechy, migdały, kawałki czekolady,. Ja użyłam przyprawy piernikowej ( 1 łyżeczka ) i  suszonych śliwek ( 10 sztuk ) przez co moje soczewicowe babeczki smakowały jak piernik ze śliwką. I to taki solidny piernik ; )
1/2 łyżeczki cynamonu 
1 łyżeczka kakao
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/3 szklanki mąki migdałowej ( lub inna bezglutenowa )
 1/4 szklanki mleka roślinnego 

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA :

Soczewicę  zalać szklanką wody i doprowadzić do wrzenia. Gotować przez około 10 minut ( musi wchłonąć cała wodę ) a następnie odstawić do ostygnięcia. 


W jednej misce połączyć wszystkie suche składniki : płatki owsiane, mąka migdałowa, kakao, przyprawa piernikowa i proszek do pieczenia 


A w drugiej misce wszystkie mokre składniki : soczewica , banan , jajka, syrop daktylowy, mleko roślinne a nastepnie  dokładnie zblendować. 


Śliwki pokroić na małe kawałki 


Obie masy dokładnie wymieszać razem ze śliwkami ( nie blendować ) . Foremki do muffinek napełnić do 3/4 wysokości .



I piec w piakerniku przez 25-30 minut w 180 stopniach ; ) 

Są jeszcze w wersji bez kakao z migdałami 

  
Smacznego ; )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz