https://www.facebook.com/gotujzruno?fref=ts

STRONA GŁÓWNA         O MNIE         INSTAGRAM         CONTACT

środa, 9 marca 2016

Ciasteczka owsiane z jabłkami , daktylami i cynamonem



SKŁADNIKI NA 12 PYSZNYCH CIASTECZEK-  BEZ CUKRU :

 3 banany średniej wielkości 
2 jabłka
świeże lub suszone daktyle ( ja dałam 5 bo tylko tyle posiadałam ale zdecydowanie można dać więcej)
 3-4 łyżki syropu daktylowego ( można również użyć z agawy, miodu lub po prostu cukru ) 
1 szklanka płatków owsianych górskich 
1/2 szklanki mąki migdałowej ( lub innej bezglutenowej ) 
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżećzki rozpuszczonego oleju kokosowego 
1 łyżeczka cynamonu 
1 łyżka kakao 

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA :

W misce łączymy banany rozgniecione widelcem, jabłka starkowane na tarce o grubych oczkach ( wcześniej oczywiście obrane ) , pokrojone na malutkie kawałki daktyle ( uważać na pestki - niee, wcale nie zrobiłam ciasteczka z pestką ), syrop daktylowy , płatki owsiane, mąka bezglutenowa, proszek do pieczenia, rozpuszczony olej kokosowy oraz cynamon. Czyli po prostu wszystkie składniki ; )

Wszystko dokładnie z sobą mieszamy , tak by powstała jednolita, dość zwarta masa .


Na blaszce wyłożonej papierem układamy ciasteczka. Ciasto jest dość mokre więc nie da sie urofmować kulek w dłoni- nabrać wielką łyżkę ciasta, położyć na papier i uformowac ciasteczko o grubości około 1 cm . 

Piec w piekarniku przez 25-30 minut w 180 stopniach. Na ostatnie 5 minut obrócić ciasteczka na drugą stronę. Są dość miękkie i mokre ale nie  zostawiać ich w piekarniku, aż stwardnieją. Jak ostygną będą twarde ; ) 

 Smacznego ; )


 Tak...
ja czekałam, aż stwardnieją ; )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz